Yaşam

Bilime göre uykumuzu engellemek için ne yapmalıyız?

Bugün uykusuzluk hastalığı, ve çeşitli uyku sorunları çok değerli bir sorun haline geldi. Özellikle gençler arasında yaygın olan bu sorunu tetikleyen pek çok sorun vardır, bunlar; bilgisayar, telefon elektronik cihazlardaçok zaman harcamak, düzgün ve alışılmış şekilde uyuyamamak uyuyamamakörneklendirilebilir.

Bazen herhangi bir sorun yokken aniden uykunuzun kaçması oldukça normal karşılanabilir. Genel olarak günlük hayatlarında sıkıntı, gerginlik gibi unsurları olan kişiler gece başlarını yastığa koyar koymaz düşünmeye başlarlar ve doğal olarak uykuları kaçabilir.

Elbette bu sorunu ortadan kaldırmak için bilimin bize sunduğu pek çok etkili formül var. Bu makalede uykusuzluk hastalığıSoruna odaklanacağız ve bilimsel olarak nasıl önleyebileceğimizi konuşacağız.

Günlük hayatımızı alt üst eden uykusuzluk sorunu nedir?

Uykusuzluk hastalığı,Çeşitli sebeplerden dolayı gün içindeki verimliliğimizi etkileyen, enerji azlığı olarak adlandırabileceğimiz bir problem olarak bilinmektedir.

Özellikle gençlikHiçliğin ortasında yaygın olmasına rağmen ülkemizde her 3 kişiden 1’inin bu sorunla karşı karşıya olduğu bilinmektedir.

Uykusuzluğa neden olan bazı faktörler:

  • yeterince uyku alamamak
  • yatakta telefonla oynamak
  • Biyolojik saatin bozulması
  • Stres, korkular, aşırı düşünme
  • Depresyon
  • Gürültülü, hafif ve çok sıcak

Hepimiz günlük hayatımızda bu sorunlarla karşılaşıyoruz. uykusuzluk hastalığı ateş ediyoruz. Bu sorunlarla karşılaşsak bile günlük hayattaki güç kayıplarının önüne geçebiliriz. verimliliğimizArttırabileceğimiz birçok bilimsel sistem var.

Gün içerisinde sıkça karşılaşılan uykusuzluğun önüne geçmek için kullanılabilecek bilimsel formüller:

  • Verimli, yeterli ve kesintisiz uyku
  • Güneş ışığı ve temiz hava
  • Egzersiz yapmak
  • öğleden sonra uykusu
  • serin ortam
  • Doğru kafein tüketimi
  • atıştırmalık

Verimli, yeterli ve kesintisiz uyku

Verimli ve keyifli bir uyku kişiden kişiye değişmekle birlikte en verimli uyku 7 veya 8 saatlik derin bir uykudur. sen uyurken karanlıkKaranlık ve gürültüsüz bir ortamda olmanın uyku kalitenizi oldukça artıracağı bilinmektedir.

Ayrıca siz uyurken telefon ve telefon gibi dikkatinizi dağıtacak şeyler Mavi ışıkRadyasyon yayan herhangi bir cihazın bulunmaması da uykunuzu kaçırmadan hızlı bir şekilde uykuya dalmanıza yardımcı olacaktır.

Güneş ışığı ve temiz hava

Kapalı bir ortamda çalışıyorsanız ve uykusuzluk çekiyorsanız ilk yapmanızı tavsiye ettiğimiz şey pencerenizi açmanız. Güneş ışığı alabilir. Çünkü güneş ışığı alacaksın. D vitaminiTemiz havadan gelen oksijen ile daha enerjik olmanız ve verimliliğinizi artırmanız mümkün.

Ayrıca uzmanlar insanların her gün 15 dakikaya ihtiyacı olduğunu söylüyor. Güneş ışığı Almayı tavsiye ediyor. Bu sadece uykunuz için değil sağlığınız için de değerli bir faktör olarak görülebilir.

Egzersiz yapmak

Egzersiz yapmak Egzersizin vücutta endorfin salgıladığı bir gerçektir. Aktif bir yaşam süren insanların, sakin ve hareketsiz insanlara göre daha doyumlu olduğu biliniyor. Antrenman sadece bu durum için değil uyku durumunuz için de oldukça faydalıdır. Yarım saat açık havada yürümek veya spor salonunda 1-2 saat yürümek uykunuzu açarak gün içindeki verimliliğinizi artırır.

Ayrıca vücudunuzu fiziksel bir aktiviteye sokmak geceleri daha rahat uykuya dalmanıza yardımcı olur. Düzenli sporAynı zamanda sistemli bir günü teşvik ederek daha erken uyumanızı sağlar.

öğleden sonra uykusu

Araştırmalara göre öğlen 2 saat uyumanın gece uyumaktan 3 kat daha etkili olduğu biliniyor. tıpkı zamanında olduğu gibi öğle uykusuKişinin sağlığı açısından oldukça değerli bir konumda olduğu söylenebilir.

Bir yetişkin öğlen 15-20 dakika şekerleme yapsa bile büyük faydası var. üretkenolabilirsin.

serin ortam

Evet, oda sıcaklığı 20 ile 24 derece arasında olduğu sürece, çok yüksek olmadığı sürece sağlıklı olduğu kadar aynı zamanda. uyku seviyesi ve uyanıklıkta büyük rol oynar. Uyurken uzmanlara göre 20 derece en muntazam sıcaklık seviyesi olarak biliniyor.

Doğru kafein tüketimi

Kafein, Günümüzde uykusuzluk ve halsizliğin en büyük düşmanı olarak biliniyor. Ancak kafein tüketimi, kafeine duyarlılık, tüketim sıklığı, vücut yükü veya kişinin fiziksel aktiviteyegöre değişir.

Fazla miktarda tüketeceğiniz kafein çok önemli sağlık sorunlarına yol açabileceği için tüketirken dikkatli olmakta her zaman fayda var. Ayrıca kafeinin bağımlılık yapan bir unsur olduğunu da unutmayalım.

atıştırmalık

Sağlığımız için zararlı olsalar da atıştırmalık İçerdiği şeker nedeniyle hızlı bir güç kaynağı olarak kullanılabilir. Çok nadiren, kan şekerinizin düştüğü veya kendinizi çok halsiz hissettiğiniz durumlarda bir paket çikolatadanHerhangi bir zararın olmayacağı söylenebilir.

Uyuyamıyorsak ne yapmalıyız?

Yatakta 20 dakikadan fazla uyanık kalmanın uyumayı oldukça zorlaştırdığı bilinmektedir. Uyuya kalmakUyuyamıyorsak 10-15 dakika kalkıp başka bir şeyle uğraşmak daha uygun olacaktır.

Üstelik yatakta telefon Kullanmayı alışkanlık haline getirirse uykusuz bir gece bizi bekleyebilir. Mümkün olduğu kadar çok dikkat dağıtıcı şeyi uzaklaştırabilir ve sadece uykumuza dalabiliriz. odaklanmalıyız.

Uykunun değerine gelince

Uykuyu bir şeye benzetirsek arabalarımızı doldururuz. benzin Bir örnek verebiliriz. Ne kadar verimli uyursak günlük hayattaki performansımız o kadar yüksek olacaktır. Uyku stresi, yorgunluğu azaltır tansiyonBöylece kalp damar sistemimiz daha düzgün çalışmaya başlar.

Eğer uygunsa eğer uyumazsak Geri dönüşü olmayan çeşitli hastalıklara yakalanabiliriz. Ayrıca günün uzunluğu olan yorgunluk, dikkat dağınıklığı, baş dönmesi, mutsuz hissetme, verimsiz çalışma gibi birçok kesintili rahatsızlıktan muzdarip olabiliriz. Bu nedenle alacağımız 8 saatlik uyku, kalan 16 saatte bizi daha üretken ve sağlıklı bir insan yapar.

Ciddi uykusuzluk sorunları için bir uzmana danışılmalıdır.

Verdiğimiz bilgiler bilimsel olsa da önemli konularla karşılaşıldığında mutlaka bir uzmana başvurulmalıdır. Çünkü uyku bozukluklarıvücudunuzda geri dönüşü olmayan sağlık sorunlarına neden olabilir. uyumakVakit geçirmek için birçok unsur vermiş olsak da uykusuzluğun en büyük düşmanının uyku olduğunu söyleyebiliriz.

Gün içerisinde pek çok fiziksel aktivite yapıyoruz ve tabii ki yoruluyoruz, yorgunluğumuzUykumuz ve uykumuz için kesintili önlemler olsa da en faydalı çözüm düzenli ve verimli uyku olarak biliniyor.

Bu sebeple elimizden gelenin en iyisini öneri Her gün 6-8 saat uyuyacaksınız. Bu saatte alacağımız uyku, günlük hayatımızda daha verimli ve verimli bir insan olmamıza büyük katkı sağlayacaktır. Hepinize sağlıklıVe enerjik günler dileriz.

derepazari-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betcio
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort